PrestaShop jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi do tworzenia samodzielnych sklepów internetowych. Poznaj jego zalety oraz możliwości, jakie daje. Prestashop – co to jest PrestaShop jest narzędziem, które pozwala szybko i w prosty sposób utworzyć sklep internetowy. Zapewnia kompleksowe i intuicyjne rozwiązania, które sprawdzają się w e-commerce. Dostępny jest w wersji open source – czyli
PrestaShop jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi do tworzenia samodzielnych sklepów internetowych. Poznaj jego zalety oraz możliwości, jakie daje.
Prestashop – co to jest
PrestaShop jest narzędziem, które pozwala szybko i w prosty sposób utworzyć sklep internetowy. Zapewnia kompleksowe i intuicyjne rozwiązania, które sprawdzają się w e-commerce. Dostępny jest w wersji open source – czyli ogólnie dostępnej, bezpłatnej licencji, która umożliwia postawienie podstawowej wersji sklepu. Jego zaletą jest modułowa budowa, dzięki której można stworzyć witrynę o funkcjonalnościach dostosowanych do oczekiwań klientów i rozszerzać ją w miarę tworzących się potrzeb. Dodatkową zaletą PrestaShop jest rozbudowana międzynarodowa społeczność zapewniająca wsparcie merytoryczne i praktyczne zarówno w wersji angielskiej, jak i polskiej. Warto dodać, że na silniku PrestaShop oparto budowę ponad 250 tysięcy sklepów, głównie w Europie, co potwierdza jego wysoką funkcjonalność oraz łatwość zarządzania.
Poznaj zalety i możliwości PrestaShop w zakresie budowy sklepów internetowych
PrestaShop zapewnia intuicyjny panel administracyjny, dzięki któremu tworzenie sklepu jest łatwe i szybkie, co z pewnością docenią osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z branżą e-commerce. Posiada ogromną bazę funkcjonalności, które dostępne są w ramach pojedynczych modułów. Część z nich jest bezpłatna, inne należy dokupić. Co ważne, społeczność użytkowników i programistów korzystających i tworzących elementy do sklepów internetowych stale się rozrasta, dzięki czemu na rynku znaleźć można moduły zapewniające wszystkie funkcjonalności potrzebne w sieci.
Co oferuje PrestaShop? Nadrzędnymi zaletami tego oprogramowania jest intuicyjna administracja, elastyczność i skalowalność. Silnik PrestaShop sprawdzi się przede wszystkich w małych i średnich sklepach internetowych, które można dowolnie modyfikować i stale usprawniać działanie systemu. Przyjazny i intuicyjny panel administracyjny ułatwia zarządzanie produktami, zamówieniami czy relacjami z klientami. PrestaShop doskonale się sprawdza w zakresie analityki – czyli dostępu do danych pochodzących ze sprzedaży, klientów czy ruchu na stronie. To pozwala szacować i planować rozwój biznesu. Jednocześnie daje nieograniczone możliwości w zakresie optymalnego pozycjonowania sklepu, sprzyja w integracji biznesu z mediami społecznościowymi czy blogiem, co pozwala efektywnie zwiększać ruch na stronie.
PrestaShop stworzona została dla sklepów internetowych działających zarówno na lokalnym, regionalnym, jak i globalnym rynku. Dzięki niej nie musisz ograniczać zakresu funkcjonowania swojej działalności. PrestaShop pozwala na udostępnianie e-commerce zarówno w różnych językach, jak i z różnymi walutami.
Szablony i moduły w PrestaShop
Jedną z podstawowych zalet PrestaShop jest możliwość szybkiego tworzenia sklepów internetowych korzystając z szablonów i dowolnej ich rozbudowy w oparciu o moduły.
Aby otworzyć sklep w Internecie w oparciu o silnik PrestaShop można korzystać z bazy zawierającej nieograniczoną liczbę szablonów. Wśród nich znajdziesz takie, które będą zawierać wymagane przez Ciebie funkcjonalności oraz budowę. Szablon możesz dostosować graficznie do swoich oczekiwań. Jeśli uznasz, że żaden z dostępnych szablonów nie spełnia Twoich oczekiwań, możesz skorzystać z usługi przygotowania sklepu stricte pod swoje wymagania.
Kolejnym elementem sklepu, nieobowiązkowym, ale zasadniczo zwiększającym jego funkcjonalność, są moduły. Na rynku dostępne są zarówno bezpłatne, jak i płatne moduły, z których każdy odpowiada za konkretny fragment działalności. Wśród nich znajdziesz elementy pozwalające na głębszą analitykę sprzedaży, ruchu na stronie, klientów i ich zachowań – na przykład PrestaShop Google Integrator, automatyzację procesów (np. tworzenie plików XML potrzebnych do integracji z porównywarkami cen typu Ceneo czy do dropshippingu), integrację z mediami społecznościowymi, fakturowaniem, a nawet moduły pozwalające na prowadzenie programów partnerskich czy lojalnościowych. Tu wybór modułów zależy od Twoich oczekiwań, jakie stawiasz przed swoim biznesem. Warto dodać, że wybierając konkretny moduł należy zwrócić uwagę na gwarancję i wsparcie techniczne, najlepiej na panelu HelpDesk oraz możliwość aktualizacji.