Landing Page – co to jest? Jak ją stworzyć?

Landing Page – co to jest? Jak ją stworzyć?

Pragniesz zwiększyć sprzedaż produktów lub wypromować świadczone usługi? A może szukasz osób, które zechcą zapisać się do Twojego newslettera? Niezależnie od celu landing page ułatwi jego realizację. Co to jest? Jak ją stworzyć, by osiągnąć zakładane rezultaty? Czym jest landing page? Po co się ją tworzy? Landing page to specyficzny rodzaj strony internetowej. Określana po

Pragniesz zwiększyć sprzedaż produktów lub wypromować świadczone usługi? A może szukasz osób, które zechcą zapisać się do Twojego newslettera? Niezależnie od celu landing page ułatwi jego realizację. Co to jest? Jak ją stworzyć, by osiągnąć zakładane rezultaty?

Czym jest landing page? Po co się ją tworzy?

Landing page to specyficzny rodzaj strony internetowej. Określana po polsku różnymi sformułowaniami (stroną lądowania, docelową lub produktową), najczęściej ma za zadanie wypromować lub sprzedać produkt (usługę). Zgodnie z wytycznymi, powinna ona stanowić pierwsze miejsce, do którego trafia klient zainteresowany skorzystaniem z oferty.

Podstawowym celem strony lądowania jest nakłonienie użytkownika do określonej akcji. Nie zawsze musi być to zakup produktu lub usługi, lecz np. pozostawienie lajka, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza czy też założenie konta w serwisie.

Jak stworzyć skuteczną landing page, która realizuje założenia?

Żeby strona lądowania była skuteczna, należy ją odpowiednio zaprojektować. Jeśli zależy Ci na trwałym rezultacie, zadanie to możesz powierzyć specjalistom ds. marketingu internetowego. Profesjonalna agencja zadba o wszelkie szczegóły. Dzięki temu landing page będzie pracować na Twój sukces.

O czym należy pamiętać, aby stworzyć i prowadzić skuteczną stronę docelową?

  1. Jasny cel. Wyznaczenie celu to podstawa dobrej strony lądowania. Bez niego będzie ona tworzona niejako na oślep, co obniży jej skuteczność. Jak wspomniano, landing page może nakłaniać odbiorców do różnych działań, np. zakupu produktu, zapisania się do newslettera lub założenia konta w serwisie. Żeby odniosła sukces, jej cel należy jasno i precyzyjnie określić.
  2. Treść, która przekonuje i zachęca do działania. To kolejny element przesądzający o skuteczności landing page. Żeby nakłonić odbiorców do określonej akcji, należy użyć języka korzyści. Koncentruje się on na odbiorcy, nie produkcie (usłudze). Pokazuje, co użytkownik otrzymuje w zamian za wykonanie określonego działania.
    W przypadku strony docelowej istotna jest również struktura treści. Ściana tekstu nikogo nie przekona i nie zainteresuje. Dlatego przekaz należy poporcjować, tak aby był bardziej przystępny i lekkostrawny dla potencjalnego klienta. Nagłówki, krótkie akapity, wypunktowania i pogrubienia nie tylko ułatwią odbiór treści, ale również sprawią, że będzie ona przyjemna dla oka.
  3. Atrakcyjny design. Nawet najlepsza treść nie zda egzaminu, jeśli nie zostanie odpowiednio opakowana. Dlatego landing page musi wyróżniać się atrakcyjnym designem. Przesądza on o pierwszym wrażeniu, na podstawie którego użytkownik decyduje, czy pozostać na stronie, czy nie. Przestarzałe motywy, grafiki lub ekscentryczne połączenia kolorystyczne wywołają skutek odwrotny do zamierzonego. Lepiej czerpać z najnowszych trendów w projektowaniu graficznym, w których króluje minimalizm.
    Strona lądowania musi być nie tylko estetyczna, ale również intuicyjna w obsłudze. Dzięki wykorzystaniu zasad UX designu użytkownik będzie mógł sprawnie poruszać się po niej. Warto też zadbać o to, aby szybko się ładowała i była responsywna, czyli dostosowywała się do szerokości ekranu sprzętu. Dzięki tej ostatniej cesze sprosta wymaganiom użytkowników, którzy korzystają z internetu przy pomocy urządzeń mobilnych.
  4. Skuteczne call to action (CTA). To sedno landing page. Dlatego przyciski CTA muszą być usytuowane w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Powinny rzucać się w oczy jako pierwsze, co zwiększy szansę na konwersję.

Istotna jest również forma wezwania do działania. Przede wszystkim lepiej postawić na zwrot w pierwszej osobie liczby pojedynczej, np. „Zamawiam”, „Kupuję”, a dodatkowo zadbać o to, aby zawierał on ważne z punktu widzenia klienta informacje, np. „Zamawiam darmowy e-book”, „Kupuję miesięczny dostęp do serwisu”.

Landing page ma zachęcać odbiorców do podjęcia określonego działania. Dlatego należy ją odpowiednio zaprojektować. Zadanie to można powierzyć specjalistom, którzy zadbają o wszelkie detale, dzięki czemu strona lądowania będzie się odznaczać wysoką skutecznością.

Zobacz również